ترموستات کنترل دمای اتاق چگونه کار می‌کند؟

135 بازدید 1 پسندشده
 

ترموستات های اتاقی میتوانند دمای اتاق با هر نوع کاربری مسکونی، اداری و تجاری را کنترل نمایند. فرایند تنظیم و کنترل دما از طریق فرمان به دستگاه های سرمایشی یا گرمایشی مانند انواع فن کویل ها، داکت اسپلیت ها، انواع زنت و هواساز، کولرهای آبی، هیتر های برقی و گازی، سیستم گرمایش از کف و ... انجام می‌شود.

ترموستات های اتاقی میتوانند تک فصل یا دو فصل باشند. در عملکرد زمستانی ، ترموستات فرمانی را برای روشن شدن دستگاه گرمایشی در دمای پایین‌تر از دمای تنظیم شده به آن داده و پس از رسیدن به دمای ست شده، دستگاه را خاموش می‌نماید. عملکرد ترموستات در فصل تابستان عکس حالت زمستانی بوده و فرمانی سرمایشی برای روشن شدن دستگاه سرمایشی در دمای بالاتر تر از دمای تنظیم شده به آن داده و پس از پایین آمدن دما تا دمای ست شده، دستگاه را خاموش می‌نماید.

به اختلاف دمای عملکرد ترموستات با دمای تنظیم شده، دیفرنشیال گفته میشود. این اختلاف دما در اکثر ترموستات های دیجیتال قابل تنظیم بوده و بین 1 الی 4 درجه میتواند تغییر نماید. هر چه میزان دیفرنشیال ترموستات کمتر باشد، قطع و وصل دستگاه سرمایشی یا گرمایشی سریع تر انجام می‌شود.

 
آیا این پست وبلاگ برای شما مفید بود؟

نظرتان را با ما در میان بگذارید

تماس با ما در واتساپ

تماس با ما در تلگرام

ارسال پیام کوتاه به ما

تماس با ما

پیشخوان هدر چپ موبایل

منو