راهنمای خرید پکیج دیواری

2710 بازدید 812 پسندشده
 

مقدمه

پکیج های گرمایشی دیواری همواره یکی از تجهیزات ضروری ساختمان ها بوده که ما برای تامین آب گرم مصرفی و گرمایش ساختمان از آنها استفاده میکنیم و انتخاب یک پکیج نامناسب میتواند آرامش و آسودگی خاطر را از ما دور کند. در این مقاله ما به شما راهنمای انتخاب پکیج دیواری مناسب را ارائه میکنیم.

پکیج های گرمایشی دیواری همواره یکی از تجهیزات ضروری ساختمان ها بوده که ما برای تامین آب گرم مصرفی و گرمایش ساختمان از آنها استفاده میکنیم و انتخاب یک پکیج نامناسب میتواند آرامش و آسودگی خاطر را از ما دور کند. در این مقاله ما به شما راهنمای انتخاب پکیج دیواری مناسب را ارائه میکنیم.

راهنمای خرید پکیج دیواری در سال 1399

چرا پکیج گرمایشی را انتخاب کنیم؟

از سیستم هایی رایج برای گرمایش محیط میتوان به شوفاژ مرکزی یا موتورخانه، اسپلیت و داکت اسپلیت (استفاده از برق به‌صورت مستقل) و یا بخاری های گازسوز اشاره نمود. همچنین موارد رایج استفاده جهت تامین آبگرم مصرفی بهداشتی، موتورخانه مرکزی (استفاده از منبع دوجداره، منبع کویل دار و یا مبدل صفحه ای)، انواع آبگرم کن های گازی و برقی می باشند. پکیج های دیواری جایگزین مناسبی برای سیستم های مستقل تولید ابگرم مصرفی و گرمایش محیط هستند.

پکیج گرمایشی دیواری، دستگاهی در ابعاد و سایز کوچک (درمقایسه با موتورخانه و تجهیزات آن! ) بوده که میتواند به‌طور همزمان گرمایش محیط و آب گرم مصرفی بهداشتی را تامین نماید. نسل جدید پکیج ها، از قابلیت های بالایی همچون راندمان حرارتی بالا، عملکردهای حفاظت در برابر یخ زدگی، سنسورهای هوشمند عیب یابی، ترموستات های تایین میزان دمای آب و محیط، سیستم های کارکرد با فشار آب کم و فن و دودکش های دوجداره برای تامین اکسیژن احتراق و خروج دی اکسید کربن برخوردارند و در مقایسه با مدل های اولیه سالیان دور (10 سال قبل) محصولی متفاوت و با دردسر کمتر هستند.

مزایای استفاده از پکیج های گرمایشی دیواری

  • سیستمی مستقل جهت تامین گرمایش و آبگرم در آپارتمانها
  • امکان تنظیم دمای گرمایش محیط
  • راندمان بالا کاهش مصرف انرژی
  • تعمیرات کم هزینه نسبت به موتورخانه
  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • دسترسی سریع و آسان
  • عدم نیاز به ایجاد فضا جهت موتورخانه مرکزی
  • حذف لوله کشی های اضافی در سرتاسر ساختمان
  • ابعاد کوچک و جمع و جور
  • امکان نصب در بالکن و خارج از دید
  • تامین آب گرم سریع و پیوسته (تکنولوژی مبدل صفحه ای)

نکات مهم در خرید پکیج دیواری

انتخاب ظرفیت پکیج

اولین پارامتر مهم که در خرید پکیج باید در نظر گرفته شود، ظرفیت دستگاه است. انتخاب ظرفیت مناسب پکیج دیواری از این جهت حائز اهمیت است که اگر پکیجی با توان کمتر انتخاب گردد، با مشکلاتی مانند گرم نشدن کامل محیط، سرد ماندن رادیاتور ها و یا عدم تامین آب گرم مورد نیاز به‌صورت دائم روبه رو می شوید. از طرف دیگر در صورت انتخاب پکیج با توان بالاتر از حد نیاز، هزینه های بیشتری را بدنبال دارد.

مهمترین عامل انتخاب پکیج متراژ خانه می باشد. وجود پنجره های دوجداره، طبقه وسط بودن (طبقه اول یا آخر میزان گرمایش بیشتری را نیاز دارد) وجود ساختمان های کناری، موقعیت آب و هوایی منطقه، مواد و مصالح دیوارها کف و سقف، قرارگیری موقعیت مکان نسبت به ارتفاع از سطح دریا، تعداد اتاق ها، دستشویی و حمام و ... نیز در انتخاب ظرفیت مناسب تاثیر گذارند. از جدول زیر میتوانید پکیج مناسب با متراژ خود را ببینید.

همچنین، کارشناسان ما در فروشگاه آنلاین اچ وک آماده جوابگویی به سوالات شما در انتخاب ظرفیت مناسب می باشند.

متراژ (متر مربع)

تعداد پره رادیاتور

ظرفیت (کیلو وات)

تا ۷۰

تا ۱۰۰ پره

۲۲

از ۷۰ تا ۱۲۰

تا ۱۵۰ پره

۲۴

از ۱۲۰ تا ۱۵۰

تا ۲۰۰ پره

۲۸

از ۱۵۰ تا ۲۵۰

تا ۲۵۰ پره

۳۶

انتخاب نوع پکیج

شاید گفتن این مطلب بدلیل وجود نسل جدید پکیج ها دیواری که همگی دومبدل فن دار هستند، تکراری باشد ولی خالی از لطف نیست. مهم ترین دسته بندی در پکیج های دیواری به فن دار و بدون فن بودن، تک مبدله و دو مبدله و مخزن دار بودن آنها اشاره مینماید.

پکیج های دیواری امروزی از سیستم دودکش های دو جداره استفاده می نمایند که به آنان قابلیت انتقال اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را به محفظه بسته احتراق داده و سپس دی اکسید کربن خروجی را از جداره دوم به بیرون هدایت می نمایند. در برخی منازل که از سیستم های دودکشی مناسبی جهت خروج گازها برخوردار نیستند امکان استفاده از پکیج های فن دار وجود دارد. همچنین وجود فن در پکیج، این اطمینان را به شما میدهد که گاز مضری در محیط باقی نخواهد ماند و از نظر ایمنی خیالتان راحت است.

پکیج ها را میتوان به سه گروه تک مبدله، دو مبدله و مخزن دار تقسیم نمود. در پکیج های دارای یک مبدل، وظیفه گرمایش آب جهت رادیاتورها و تایم آب گرم مصرفی بر عهده یک مبدل بوده که این امر سبب جرم گیری سریعتر مبدل های دستگاه نسبت به نوع دو مبدله می باشد. در مدلهای دو مبدل ، این دو وظیفه به‌صورت تقسیم میشود. مدلهای مخزن دار، بسته به ظرفیت مخزن دستگاه، آبگرم آماده مصرف را ذخیره دارند.  پکیج های مخزن دار بدلیل رسوب کمتر و خروجی آبگرم بدون قطع و وصلی کارایی بالاتری دارند اما هزینه خرید آنها به مراتب بالاتر است.

انتخاب برند پکیج

چه برندی در این بازار متنوع می تواند بهترین انتخاب شما باشد؟

قیمت دستگاه، دوام و کارآیی دستگاه و مهم تر از همه، خدمات پس از فروش میتواند عاملی تعیین کننده در این انتخاب باشد.

در بین بند های ایرانی بوتان و ایران رادیاتور حرف اول را زده و برند های بعدی بعد از آنها طبقه‌بندی میشوند.

در برند های خارجی میتوان به وایلانت، بوش، فرولی، آریستون و ایمر گاز اشاره نمود که با وجود محصولاتی با کیفیت و سابقه طولانی حضور در بازار، جای نگرانی برای شما باقی نمیگزارند.

 
آیا این پست وبلاگ برای شما مفید بود؟

نظرتان را با ما در میان بگذارید

تماس با ما در واتساپ

تماس با ما در تلگرام

ارسال پیام کوتاه به ما

تماس با ما

پیشخوان هدر چپ موبایل

منو