چرا سرویس یک کولرگازی ضروری است؟

1452 بازدید 852 پسندشده
 

چرا سرویس یک کولرگازی ضروری است؟ همه کسانی که دستگاه اسپلیت (کولرگازی) یا داکت اسپلیت را بعنوان سیستم تهویه مطبوع انتخاب میکنند پس از مدتی با افت عملکرد دستگاه مواجه میشوند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با سرویس های دوره ای انواع دستگاه اسپلیت و داکت اسپلیت آشنا کرده و ضرورت انجام آن توسط سرویس کار های مجاز را توضیح دهیم.
دستگاه های DX (دستگاه های با کارکرد مبتنی بر گاز های فریونی) همانند هر ماشین دیگری نیازمند تعمیرات و نگهداری های ثانویه بوده که بواسطه آنها، همانند روزهای نخست به کاربری خود ادامه دهند.
یکی از مهمترین این اقدامات شستشو یونیت های داخلی و خارجی از گرد و غبار، آلودگی ها و اجسام خارجی است. این مهم در یونیت داخلی دستگاه به هوادهی بهتر و باکیفیت تر کمک مینماید. فیلتر های تصفیه هوای پلاستیکی یا فلزی موجود در یونیت های داخلی معمولا هر یک یا دو ماه یکبار باید شسته شوند تا هوای خروجی از دستگاه با برودت و کیفیت کافی به محیط دمیده شود. در یونیت خارجی بخش مهم دستگاه که وظیفه خنک کنندگی را بر عهده دارد کندانسور نام دارد که این قطعه بر اثر آلودگی کاربرد خود را از دست داده و باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه میشود. همچنین آلودگی و گرد و غبار در برد های داخلی و خارجی دستگاه همانند تمامی دستگاه های الکترونیکی احتمال خطا یا سوختن آنها را افزایش میدهد.

چرا سرویس یک کولرگازی ضروری است؟ علاوه بر نظافت دوره ای دستگاه، چک کردن لوله ها و میزان شارژ دستگاه نیز کمک شایانی به کارایی دستگاه مینماید. در صرتیکه احساس میکنید بعد از گذشت یک سال از استفاده دستگاه خنیکی روز های اول را ندارد حتما میزان شارژ گاز دستگاه را توسط یک متخصص بررسی نمایید.
سرویس دوره ای کولر گازی علاوه بر حفظ دمای مطلوب و بوع مطبوع در سیستم موجبات عدم افزایش مصرف برق دستگاه بر اثر پایین آمدن راندمان را نیز شامل میشود.
زمان مناسب جهت سرویس دستگاه معمولا قبل از شروع فصل گرما میباشد.

 
آیا این پست وبلاگ برای شما مفید بود؟

نظرتان را با ما در میان بگذارید

تماس با ما در واتساپ

تماس با ما در تلگرام

ارسال پیام کوتاه به ما

تماس با ما

پیشخوان هدر چپ موبایل

منو